Nestlé Health Science, een wereldwijd grote spelet op het gebied van voeding, heeft ingestemd met het verwerven van een meerderheidsbelang in Vital Proteins, het wereldwijd best verkopende collageen merk.
Vital Proteins oprichter
Vital Proteins werd in 2013 opgericht door de heer Kurt Seidensticker vanuit de overtuiging dat collageenvoeding op basis van vol voedsel van fundamenteel belang is voor het behoud van de algehele gezondheid en een lang leven.
150 collageen supplementen
Sinds de lancering is Vital Proteins het toonaangevende collageenmerk geworden, met een jaarlijkse omzet van meer dan 100 miljoen dollar in een tijdsbestek van vier jaar. Het merkportfolio van het bedrijf omvat meer dan 150 op collageen gebaseerde supplementen, vitamines en voedsel- en drankproducten.
Gezonder leven met Vital Proteins
Vital Proteins zal blijven opereren als een op zichzelf staand bedrijf en zal zich blijven inzetten voor zijn oorspronkelijke missie om mensen te helpen een gezonder leven te leiden door middel van hoogwaardige, duurzaam geproduceerde collageenvoeding
Nestle portfolio
CEO Seidensticker zei dat het deel uitmaken van de Nestle portfolio Vital Proteins zal uitrusten met een verscheidenheid aan middelen om het bereik en de innovatie van het bedrijf te vergroten.
Vitamines, mineralen en supplementen
Vital Proteins vormt een aanvulling op Nestle’s andere vitamines, mineralen, supplementen merken waaronder Atrium Innovations, Garden of Life, Pure Encapsulations en Persona. Dit is een geweldige kans voor Nestlé Health Science om een groeiend voedingsgebied te betreden met een succesvol merk.
Collageen voeding
De markt voor collageenvoeding groeit als kool en Vital Proteins heeft zijn kracht getoond door een volledig lifestyle merk te worden dat perfect zal passen bij de andere merken van vitamines, mineralen en supplementen zo is de verwachting.